Våra författare

Generösa och seriösa. Läs mer om våra författare som delar med sig av både framgångsrika och inspirerande arbetssätt och tankar här nedanför.

Förskola

Karin Alnervik
Vårdnadshavare i förskolan
Malin Videkorp (f. Andersson)
Utmana och stötta
Johanna Appelquist
Göra demokrati
Suzanne Axelsson
Riskfylld lek och undervisning
Anette Barr
Naturförskola
Elisabeth Berggren
Bockarna bruse
Moa Bäversten
Språkrika utemiljöer & Språkrika lärmiljöer för förskolans yngsta
Lena Edlund
De yngsta barnen-triologin & Den röda tråden (red)
Maria Elbrand
Förändringsprocesser i förskolan
Marie Eriksson
Pedagogiska relationer, Digital kompetens & Språkets alla möjligheter m fl
Franziska Forssander
Vi gör olika
Hege Hansson
Att ge form åt förskolans innehåll
Ewa Hedenkvist
Bygga en plats för möten
Jenny Jakobsson Lundin
Samspelets psykologi
Janusz Korczak
Hur man älskar ett barn
Erika Kyrk Seger
Att vara ledare i förskolan & Digitalt meningsskapande (red)
Elin Larsson
Konflikter och kreativitet i förskolan
Emilia Larsson Samoladas
Språkrika utemiljöer & Språkrika lärmiljöer för förskolans yngsta
Linda Linder
Pedagogisk miljö i tanke och handling
Bettan Lorentzon
Bygga en plats för möten.
Anna Lund
Att leda en lärande förskola.
Aisha Lundgren Aslla
Vi gör olika
Marina Lundström
Den synliga förskolan & Det synliga barnet
Helena Marken
Göra demokrati – projekterande arbetssätt med förskolans yngsta
Camilla Meyer
Bygga en plats för möten
Mia Mylesand
Bygg och konstruktion i förskolan
Annica Nettrup
Naturförskola – lärande för hållbar utveckling.
Ann Nordberg
Språkutveckling på gång! & Språkstöd i förskolan
Nina Odegard
Återbruk som kreativ kraft
Kari Pape
Lekfullt samspel i förskolan
Sven Persson
Pedagogiska relationer i förskolan
Anna Rosdahl
Naturförskola
Karin Rönnerman
Språkstöd i förskolan & Att leda från förskolan
Sandra Söderlund
Bockarna bruse
Ebba Theorell
Se krigsleken
Anna Thoresson
Barn natur och hållbar utveckling & Utforsk digitala verktyg
Camilla Vahlberg
Det hållbara arbetslaget - Samspel och självledarskap
Katinka Vikingsen
Meningsskapande analys, Att vara ledare i förskolan & Rum för lärande
Tuula Vourinen
Förskolläraren - en profession i rörelse
Erika Wallin
Förskolans systematiska kvalitetsarbete (red), Varsamt och nyfiket (red)
Elisabeth Wiersma Larsson
Barnens egna teman
Therés Åkerblom
Förändringsprocesser i förskolan
Eva Ärlemalm-Hagsér
Förskolläraren - en profession i rörelse
Charlotte Öhman
Vårdnadshavare i förskolan
Margareta Öhman
Att bryta mönster - relationer, normer och barns rätt