Arbetar du i ett språkligt heterogent klassrum?
En utmärkt bok för blivande och aktiva lärare som vill vidga sina kunskaper om språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt.
Det språkligt heterogena klassrummet ställer särskilda krav på undervisningen för att språket ska bli en möjlighet och inte ett hinder i kunskapsutvecklingen. Och i årskurs 4 - 9 ökar kraven på elevernas förmåga att läsa, skriva, samtala och reflektera. Lärandet blir mer och mer komplext. Därför har vi samlat forskare och yrkesaktiva lärare för att få deras bästa konkreta exempel på hur vi kan utveckla den språk- och kunskapsutvecklande undervisningen i klassrummet. Ta del av olika typer av övningar som är användbara i klassrummet. Dessutom får du möjlighet att fördjupa dig i hur du får balans och likvärdighet i ditt bedömnings- och återkopplingsarbete och kunskap om kollaborativ undervisningsutveckling.
⭐⭐⭐⭐ Betyg: 4 - Mycket bra!
Läs mer och boka ditt exemplar av Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i årskurs 4-9>>