Klassrumsnära exempel för årskurs 4-9
Digital undervisningsmiljö - en handbok för alla lärare bakom skärmen av Helena Kvarnsell

Digital undervisningsmiljö - en handbok för alla lärare bakom skärmen av Helena Kvarnsell

👉👉👉 Boken som gör livet enklare för dig som är lärare

NYHET I NOVEMBER 2024
Det här boken handlar om hur vi lärare kan bidra till att skolgången blir lite roligare, lite effektivare och lite bättre för eleverna samtidigt som arbetslivet blir lite roligare, effektivare och bättre för oss lärare. En digital undervisningsmiljö har stora förutsättningar att möta eleverna i allt detta. Men för många av oss lärare har den fortfarande mycket att önska. Därför har läraren Helena Kvarnsell skrivit sin handbok för ett hållbart lärarliv i en digitala undervisningsmiljö. En bok för dig i grundskolan.

En bok som du som lärare har nytta av. Läs mer om Digital undervisningsmiljö - en handbok för alla lärare bakom skärmen>>

Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i årskurs 4-9. Klassrumsnära exempel

Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i årskurs 4-9. Klassrumsnära exempel

Arbetar du i ett språkligt heterogent klassrum?

En utmärkt bok för blivande och aktiva lärare som vill vidga sina kunskaper om språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt.

Det språkligt heterogena klassrummet ställer särskilda krav på undervisningen för att språket ska bli en möjlighet och inte ett hinder i kunskapsutvecklingen. Och i årskurs 4 - 9 ökar kraven på elevernas förmåga att läsa, skriva, samtala och reflektera. Lärandet blir mer och mer komplext. Därför har vi samlat forskare och yrkesaktiva lärare för att få deras bästa konkreta exempel på hur vi kan utveckla den språk- och kunskapsutvecklande undervisningen i klassrummet. Ta del av olika typer av övningar som är användbara i klassrummet. Dessutom får du möjlighet att fördjupa dig i hur du får balans och likvärdighet i ditt bedömnings- och återkopplingsarbete och kunskap om kollaborativ undervisningsutveckling.

⭐⭐⭐⭐ Betyg: 4 - Mycket bra!

Läs mer och boka ditt exemplar av Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i årskurs 4-9>>

Psykologi för klassrummet av Tuija Lehtinen och Jenny Jakobsson Lundin

Psykologi för klassrummet av Tuija Lehtinen och Jenny Jakobsson Lundin

Psykologi för klassrummet - i ny uppdaterad version

Nödvändig och lättläst!

En riktig läsarfavorit i ny upplaga. Som lärare behöver man inte bara förstå sina elever, utan en lika viktig aspekt handlar om att förstå och hantera sina egna känslor inför sin arbetssituation.

Två psykologer med lång erfarenhet från skolan ger sina handfasta och konkreta råd för klassrummet.
⭐⭐⭐⭐ Betyg: 4 - Mycket bra!

Läs mer om Psykologi för klassrummet>>

Aktiv samverkan för ökad skolnärvaro - en antologi

Aktiv samverkan för ökad skolnärvaro - en antologi

Hur kan vi samverka för att minimera den problematiska skolfrånvaron?

"En mycket bra handbok som väl fyller sitt syfte"

Vi behöver samverka för att hitta lösningar på den problematiska skolfrånvaron. Samverka inom skolan, men också utanför skolan, med andra aktörer i samhället som möter eleverna.

Det här är en helt ny antologi som sätter ord på hur en aktiv samverkan mellan skola, socialtjänst och hälso-och sjukvård kan fungera. En bok för hela elevhälsoteamet.

⭐⭐⭐⭐ Betyg: 4 - Mycket bra!

Läs mer om Aktiv samverkan för ökad skolnärvaro och beställ!>>

En bok som entusiasmerar i en tuff verklighet

Ääääälskar boken!

I en tid där vi har så mycket att oroa oss över behövs den här positiva och hoppfulla boken. Det är Maria Wiman som tagit sig an utmaningen att skriva om hur vi med små medel kan knåda in hanterbarhet, begriplighet och meningsfullhet i våra elevers vardag och i undervisningen. Det är en bok om motivation, om struktur och det varma ledarskapet. Men det är också en bok om hur du som lärare ska orka i ett yrke som alltid kräver mer av dig. 

⭐⭐⭐⭐ Betyg: 4 - Mycket bra!

 Läs mer om Det meningsfulla klassrummet och beställ den här>>