Vårdnadshavare i förskolan - förtroendefulla relationer för professionellt samarbete
Relationen och kommunikationen med vårdnadshavare kan se väldigt olika ut. Många upplever också att vårdnadshavare, på olika sätt, kan vara svåra att kommunicera med.
Därför finns den här boken. Den bygger både på forskning och beprövad erfarenhet.
Planerat utgivningsdatum 7 oktober
FÖRHANDSBOKAS NU
Lärarförlagets pris: 295 kr
När värderingar krockar och utmanas behöver vi i förskolan ha ett relationskapital till varje familj, där orden tillit och tillhörighet är centrala.
Så bygger vi förtroendefulla relationer för ett professionellt samarbete
Hur vi bemöter vårdnadshavare har betydelse för barns trivsel, utveckling och lärande. Men det kan krävas både kreativitet, mod och flexibilitet för att utveckla förtroendefulla relationer med alla vårdnadshavare.
Den här boken betonar värdet av ett respektfullt förhållningssätt och författarna delar med sig av både egna och andras erfarenheter av att samarbeta med vårdnadshavare. Du får kunskap om samtalets betydelse, om fungerande förhållningssätt när kultur- och språkbakgrund skiljer sig åt och om hur projekterande arbetssätt kan relateras till vårdnadshavare.
Den här boken passar mycket bra att läsa för gemensamma reflektioner i bokcirkelns format. Läs mer här>>
Din bok har lagts till i varukorgen
Vad anser vi att vårdnadshavare kan vara med och påverka?
Författare
Karin Alnervik, Susanna Anderstaf, Kristina Wennefors och Charlotte Öhman är förskollärare med lång erfarenhet av pedagogiskt arbete. Numera är de verksamma vid Högskolan för lärande och kommunikation (HLK) i Jönköping.
Om Vårdnadshavare i förskolan - förtroendefulla relationer för professionellt samarbete
Titel | Vårdnadshavare i förskolan - förtroendefulla relationer för professionellt samarbete |
Författare | Karin Alnervik, Susanna Anderstaf, Kristina Wennerfors och Charlotte Öhman |
Utgiven | 2024 |
ISBN | 9789198857610 |