L som i Läsa, M som i metod - om läsinlärning i förskoleklass och skola
Fem forskare och en speciallärare med lång erfarenhet av läs- och skrivinlärning intervjuas i den här boken: Martin Ingvar, Caroline Liberg, Ingvar Lundberg, Mats Myrberg, Margit Tornéus och Ingegärd Hemmingsson.
Denna bok trycks som print-on-demand, trycks alltså vid beställning och kan därför ha upp till 3 veckor leveranstid.
Lärarförlagets pris: 240 kr
Det finns många olika teorier om läsinlärning
En skicklig lärare behöver känna till och kunna använda flera olika metoder för att bättre kunna anpassa undervisningen efter elevernas behov.
Lärare från olika skolor berättar här om hur de arbetar med läsinlärning. Några använder till exempel Bornholmsmodellen, Rydaholmsmetoden, Kiwimetoden eller Wittingmetoden. Andra lär barnen att läsa med musik, lär dem att skriva med hjälp av dator eller använder sig av tidig intensiv lästräning.
Fem forskare och en speciallärare med lång erfarenhet av läs- och skrivinlärning intervjuas: Martin Ingvar, Caroline Liberg, Ingvar Lundberg, Mats Myrberg, Margit Tornéus och Ingegärd Hemmingsson.
Boken vänder sig till dig som är lärare i förskoleklass och grundskolans tidigare år, skolledare eller lärarstuderande.
"En mycket intressant bok"
En mycket intressant bok, där alla lärare i förskola och skola ges möjlighet att se läsinlärning ur olika spännande vinklar.
Lena Franzén
Lektör
BTJ-häftet 2010:04
Din bok har lagts till i varukorgen
Olika metoder för att anpassa undervisningen efter elevernas behov.Hasse Hedström är journalist och fotograf samt tidigare chefredaktör för tidningarna Specialpedagogik och Slöjdforum.
Om L som i Läsa, M som i metod
Titel | L som i Läsa, M som i metod - om läsinlärning i förskoleklass och skola |
Författare | Hasse Hedström |
Utgiven | 2009 |
ISBN | 9789188149428 |