I vårt pressrum får du tillgång till högupplösta bilder på författare, bokomslag och vår logotyp.
Lärarförlaget logotyp
- Logotyp (PDF)
- Logotyp utan bok (PDF)
Vill du komma i kontakt med någon av våra författare så hör av dig till oss Kontakta oss.
Författare
Kontakta oss om du inte finner den författare du söker.
- Alexander Skytte (Foto: Julia Salo)
- Alf Solander (Foto: LindaMarieLouise)
- Ann-Charlotte Jönsson & Malin Rydhög (Foto: Malin Nordqvist)
- Anders Thoresson (Foto: Anna Thoresson)
- Andreas Fejes (Foto: David Einar)
- Anna Kärre (Foto: Julia Oldsberg)
- Anna Thoresson (Foto: Anders Thoresson)
- Anne-Marie Körling
- Anne Håland (Foto: Anna Håland)
- Annika Andréasson
- Elisabeth Wiersma Larsson
- Emelie Bardon (Foto: Felicia Korman)
- Erika Kyrk Seger (Foto: Nicke Johansson)
- Fredrik Ahlén (Foto: Therese Ahlén)
- Gun-Britt Wärvik (Foto: Torsten Arpi)
- Hasse Hedström
- Hege Hansson
- Helena Marken & Johanna Appelquist
- Jenny Edvardsson (Foto: Mikael Edvardsson)
- Jenny Jakobsson Lundin (Foto: Linus Meyer)
- Jessica Ekberg & Monika Lång (Foto: Bo Lång)
- Joakim Landahl (Foto: Anna Sandström)
- John Steinberg (Foto: Michael Steinberg)
- Jonas Wallman (Foto: Linus Meyer)
- Kari Pape (Foto: Kari Vold Jensen)
- Karin Nygårds (Illustration: Karin Nygårds)
- Karin Rönnerman
- Katarina Bjärvall (Foto: Elo Wennström)
- Katinka Vikingsen (Foto: Ellen Kraft)
- Lena Edlund
- Lena M Olsson (Foto: Elo Wennström)
- Linda Linder
- Maria Wiman
- Marie Eriksson
- Margareta Öhman (Foto: Lena Vestlin)
- Martina Lundström (Foto: Robert Blombäck)
- Martina Rylander Lundström
- Max Entin (Illustration: Max Entin)
- Nina Odegaard
- Peter Fowelin (Foto: Göran G Johansson)
- Terese Raymond (Illustration: Karin Nygårds)
- Titti Olsson (Foto: Fredrik Jergmo)
- Tuija Lehtinen och Jenny Jakobsson Lundin (Foto: Maria Ekman)
- Ulla-Karin Lundgren Öhman
- Viveka Lindberg (Foto: Torsten Arpi)
- Veronica Gustafsson (Foto: Collage Foto AB)
- Åsa Wedin (Foto: Maria Hansson)
Bokomslag
Kontakta oss om du inte finner det bokomslag du söker.
- Aktionsforskning i förskolan (rev)
- Att bryta mönster
- Att ge form åt förskolans innehåll
- Att leda från mitten
- Barn som oroar
- Barnbokens magi
- Barnens egna teman
- Befria lärarna
- Bockarna Bruse i förskolan
- Bokstavstema i förskoleklass
- Bygga en plats för möten
- Bygg & konstruktion i förskolan
- De yngsta barnen och läroplanen (rev)
- De yngsta barnen och undervisningen
- Den synliga förskolan
- Det synliga barnet
- Digitalt meningsskapande i förskolan
- Elever som utmanar oss
- Elevnära skolledarskap
- En bra start
- Folkskolan såsom bottenskola
- Fritidspedagogiskt lärande
- Från motstånd till möjlighet (rev)
- Göra demokrati
- Hellre små steg än stora kliv
- Hur man älskar ett barn
- Konsten att leda en skola
- Koppla bort autopiloten
- Kunskap, språk och identitet
- Leda och lära tillsammans
- Ledarskap med fokus på lärande
- Lekfullt samspel i förskolan
- Lektionen är helig
- Lärande lek i förskoleklass
- Läraren inom mig
- Med luppen på verksamheten
- Mediepedagogik på barnens villkor
- Musik i förskolan
- Mötet med texten
- Naturförskola
- Naturvetenskap & matematik
- Navigera i den digitala samtiden
- Pedagogikens pionjärer
- Pedagogisk miljö i tanke och handling
- Perspektiv på övergångar
- Pojken med extra allt
- Politik & pedagogik
- Psykologi för klassrummet
- Rum för lärande
- Samspelets psykologi i förskolan
- Se språket i ämnet
- Sex läsår med Magister Max
- Skapande barn
- Skolan i en digital omvärld
- Skrivdidaktik i alla ämnen
- Slöjd i en digital skola
- Språklig mångfald i klassrummet
- Textsamtal & bildpromenader
- Undervisningen mellan oss
- Ute året runt
- Utforska digitala verktyg i förskolan
- Utmana och stötta – undervisning i förskolan
- Värdeskapande lärande
- Yrkesdidaktikens mångfald
- Återbruk som kreativ kraft