Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för statistiska ändamål och för att kunna visa dig mer personligt anpassat innehåll på vår hemsida.
Läs mer om cookies och vår integritetspolicy här.Från motstånd till möjlighet – att leda förändringsarbete i förskola och skola
Förväntningarna på god kvalitet och resultatförbättring i förskola och skola är höga. I den här boken får du modeller, utifrån ett lösningsfokuserat perspektiv, för hur förändringsarbetet kan drivas med hjälp av förstelärare och arbetslagsledare.
Boken riktar sig till rektorer, ledningsgrupper, arbetslagsledare och medarbetare som på annat sätt deltar i ledningsarbetet i förskola och skola.
Lärarförlagets pris: 295 kr

Så får du stöd för ett ledarskap som är spritt i hela organisationen
Att leda en verksamhet i förändring är en viktig uppgift för varje rektor, oavsett om skolreformer eller eget kvalitetsarbete ligger bakom insatserna. Men hur gör man för att verkligen lyckas med ett förändringsarbete? Hur skapar man en förändringsbenägen kultur bland medarbetarna?
Från motstånd till möjlighet presenterar praktiska tillvägagångssätt som anpassats för förskola och skola. Modellerna utgår bland annat från lösningsfokuserat ledarskap, där motstånd ses som en naturlig del i förändringsarbetet - och kan vändas till nya möjligheter.
I den här utökade och reviderade utgåvan har författaren Peter Fowelin lyft fram ny forskning som belyser viktiga faktorer för hur skolutveckling kan lyckas. Dessutom har boken kompletterats med ett helt nytt kapitel om arbetslagets och arbetslagsledarens centrala roll för att stärka kedjan mellan ledning och lärare.
Din bok har lagts till i varukorgen
Gott ledarskap förutsätter att det är spritt på många händer.



Om Från motstånd till möjlighet
Titel | Från motstånd till möjlighet - att leda förändringsarbete i förskola och skola |
Författare | Peter Fowelin |
Utgiven | 2012, reviderad 2017 |
ISBN | 9789188149268 |