Hur skapar vi engagemang så att alla tar ansvar för förbättringsprocesserna?

Peter Fowelin

Den här föreläsningen ingår i vår  serie Vi bjuder på kunskap LIVE.

Kostnadsfria webbinar för lärare och rektorer i alla skolformer.

 

Webbinarium för dig som vill driva ett hållbart förbättringsarbete

Framgångsrik förbättring och utveckling i skolan förutsätter gemensamt arbete – från rektor via arbetslagsledare och andra nyckelpersoner till det pedagogiska vardagsarbetet med barnen och eleverna. Men att skapa effektiva former för samverkan, kollegialt lärande och pedagogiskt ledarskap är inte alltid enkelt. Motstånd och ovana vid att ta gemensamt ansvar kan sätta hinder i vägen och nya roller och arbetssätt behöver skapas.

Vi har bjudit in Peter, som är aktuell med boken ”Att leda förändringsarbete i förskola och skola”, för att ställa ett par frågor om hur vi skapar förutsättningar för ett effektivt förbättrings- och utvecklingsarbete:

  • Hur vi får hela kedjan från rektor, via arbetslagsledare till lärare att hålla ihop och dra åt samma håll?
  • Hur gör vi konkret för att få en grupp att bli effektiv, både ledningsgrupp och arbetslag?
  • Hur blir vi hållbara som ledare - vad säger hjärnforskningen? 

Peter är också en erfaren fortbildare som du kan boka som föreläsare till din arbetsplats för att sätta fart på ert eget utvecklingsarbete inom det här området. Läs mer här>>

Är du också nyfiken på svaren så anmäl dig till webbinariumet.
Passa på att ställa dina egna frågor till Peter.

Webbinariumet vänder sig dig som är rektor, biträdande rektor, arbetslagsledare, förstelärare eller annan mellanledare och arbetar i skolan.  Det är helt kostnadsfritt.

Varmt välkommen!

 

 

Webbinar, 2024-06-14
Kl 11.30-12.00 | kostnadsfritt
Anmäl dig här!

Din bok har lagts till i varukorgen

Om föreläsaren

Peter Fowelin, är är organisationskonsult med en bakgrund som so-lärare, projektledare och chef. Han är också föreläsare, författare och skribent med inriktning på ledarskapsfrågor.

Peter är aktuell med boken Att leda förändringsarbete i förskola och skola - från motstånd till möjlighet.