Page 18

Språklig Mångfald Smakprov

Bild 3. Översättning som språkutvecklande metod och transspråkande. 72 µ,nNRFKKDUYLMREEDWPHGPRGHUVPnO9LÀFNWDKHPOlRU och översätta dem till vårt modersmål. För min del så var några ULNWLJWVYnUD2FKGHWYDUQlUPDQVNXOOHWDKHPWH7XQGUDRFK DQQDWDWW|YHUVlWWDGHWWLOOHQKHOWHWW\S'RFNGHWOlWWDVWHYDUQlU PDQÀFNVPnRUGRFKDWWPDQVND|YHUVlWWDGHPWLOOPRGHUVPnOµ 'HQQDVSUnNLQYHQWHULQJLNODVVHUQDEOHYI|UVWDVWHJHWPRWDWWDU- EHWD HQOLJW *DUFtDV VWUDWHJLHU PHG V\IWH DWW XWYHFNOD Q\D OlUDQGHVWUDWHJLHU L NODVVUXPPHW RFK DWW IMlUPD VLJ IUnQ WLGLJDUH HQVSUnNLJDDWWLW\GHULI|UKnOODQGHWLOOOlUDQGHRFKXQGHUYLVQLQJ Elevernas attityder till flerspråkighet 8UGHWRYDQEHVNULYQDXQGHUODJHWKDUWUHHOHYHUVWHWHUELOGHURFK HQNlWHUYDOWVXWRFKYLUHGRYLVDUKlUWUHHOHYSRUWUlWWVRPYLNDOODU Kims arbete enligt transspråkande, Aminas arbete enligt transspråkande samt Annas arbete enligt transspråkande.


Språklig Mångfald Smakprov
To see the actual publication please follow the link above