Page 15

Språklig Mångfald Smakprov

ÁHUVSUnNLJKHWRFKRPVSUnNDQYlQGQLQJ(OHYHUQDRFKGHUDVI|UlOG- UDUYnUGQDGVKDYDUHEHUlWWDGHYLONDVSUnNHOHYHUQDDQYlQGHUXQGHU HQGDJRFKHOHYHUQDEHUlWWDGHXQGHUHQOHNWLRQYLONDVSUnNGHNXQGH $OODVSUnNHOHYHUQDQlPQGHQRWHUDGHVSnHQZKLWHERDUGWDYODRFK ÀJXUYLVDUYLONDVSUnNHOHYHUQDLHQDYNODVVHUQDVDDWWGHNXQGH 6RPHWWOHGLDWWSUDWDRPRFKEHUlWWDYLONDVSUnNGHNXQGHJMRUGH 69 6YHQVND 7XUNLVND(QJHOVND5XPlQVND7KDLOlQGVND 1RUVND $UDELVND%RVQLVND*UHNLVND0DNHGRQVND 5\VND )UDQVND 7MHWMHQVND$OEDQVND6RPDOLVND 7\VND 6SDQVND.XUGLVND8NUDLQVND Figur 1. Ett klassrum, nitton språk. HOHYHUQDRFNVnVMlOYVNDWWQLQJDUDYVLQDVSUnNIlUGLJKHWHUQlUGHW JlOOHUDWWWDODVNULYDRFKOlVDLHQVSUnNVWHJHVHÀJXURFKHQ KMlUWVWHJHVHÀJXU+lUDQYlQGHUYLEHJUHSSHWPRGHUVPnOQlU GHWKDQGODURPGHWHOOHUGHVSUnNHOHYHUQDWDODUPHGVLQDI|UlOG- UDUYnUGQDGVKDYDUHUHVSHNWLYHGHWHOOHUGHVSUnNGHEHKlUVNDGH QlUGHP|WWHVYHQVNDVSUnNHW Figur 2. Språkstege. Språkstege Tala Skriva Läsa 5 4 3 2 1


Språklig Mångfald Smakprov
To see the actual publication please follow the link above